Egyedi ékszerek, ajándéktárgyak - nem csak zenészeknek!

Kovács-Műhely

Kovács-Műhely

10 tény a süthető gyurmáról

2017. július 06. - kovacsmuhely

Az ide (és facebookra, és instagramra...) felkerülő alkotások nagy része süthetőgyurmából készül. Mivel a mindennapokban általános kérdés, hogy miért pont azt a hangszert választottam amit... Ebből kifolyólag arra gondoltam, hogy írok egy bejegyzést arról, hogy miért ez a kedvencem, és hogy mit érdemes tudni róla :) 

  1. Könnyen formázható
    Miután kellően felmelegszik ( a tenyér hőjétől) utána nagyon könnyű formázni :) Más kérdés, hogy gyárilag alacsonyabb a testhőm a többi embernél, és sokszor hideg a tenyerem (és talpam), ezért télen, átfagyva pl. nem szeretek gyurmázni :D Persze erre is megtaláltam már a megoldást, és nem véletlenül vásárolok fimo soft gyurmákat, amik puhábbak és kevesebb melegítést igényelnek :) 
  2. Sokszínűek
    De tényleg! Rengeteg féle színt és lassan még több effekt gyurmát lehet kapni. És mi a legklasszabb? Hogy otthon is lehet keverni a színeket. Nincs is izgalmasabb, mint összegyúrni két színt, és várni, milyen lesz a végeredmény :) (Bár sokszor már út közben elvarázsol a márványos minta :) )
  3. Egyediek
    Imádom, amikor különböző kérésekkel kerestek fel :) Nincs is jobb érzés, mint tudni, hogy egy születésnapi, vagy évfordulós meglepetéshez (és boldogsághoz) hozzá tudok tenni egy picit :) 
  4. Változatos
    Nem szeretem a monoton munkákat, és általában soha nem is kell kétszer ugyanazt csinálnom (na jó, most pont volt egy 5 szettes megrendelés, de ott is legalább a nevek eltérőek voltak :D ). Vannak megrendelések, amiknek örülök, amiket imádok, és vannak olyanok, amiktől az elején megijedek, és annál büszkébb vagyok a végeredményre :).
  5. Masszív
    Eddig egy kanálról sikerült letörnöm a burkolatból egy kis darabot, miután hosszasan, nagy erővel feszegettem. (Kevésbé érett cukkini belsejét próbáltam vele kiszedni. Nem volt jó ötlet...). A mindennapi használatot és a mosogatást egyaránt jól bírta :) (Persze csak kézi mosogatással! A mosogatógép hőfoka NEM tesz jót neki).
  6. Könnyen tisztítható
    Ahogy azt az előző pontban írtam - bírja a kézi mosogatást, a vizet, a mosogatószert. Ebből kifolyólag az ékszerek is tisztíthatók vízzel :) 
  7. NEM mérgező!
    Néhányan tartanak tőle, hogy egy ilyen anyaggal bevont evőeszközt használjanak, vagy csináltassanak ilyet a gyerkőcnek. Maga a gyurma NEM tartalmaz mérgező anyagokat (nyilván kerülendő a szájba, szembe történő kerülése sütés előtt). A sütésnél kell rá figyelni, ha túl sokáig marad bent, mérgező gázok (és eszméletlen szagok) szabadulnak fel.
    Ergó az egyetlen, akit meg tudok mérgezni a gyurmával, az én magam vagyok :D 
  8. NEM fog 
    Többen kérdezték már, hogy ezeket az ékszereket merjék-e viselni, nem lesznek-e színesek az ékszerektől? Nem. A gyurmák valóban fognak, amíg ki nem sütik őket :) (Főleg a sötétebb színek, és azt alaposan le kell mosni a következő gyurma használata előtt, mivel a világosabb gyurmákat össze is fogja). A kisütés után teljesen megszilárdul, és minimálisan sem engedi a színét.
  9.  Rétegezhető
    Általában a bögréknél, kanalaknál nem egyszerre készül minden réteg. Az alapokat általában előbb megsütöm (félkészre legalábbis), majd erre rakom rá a mintát. Így a sötét gyurmák nem koszolják össze az alapot. Ezután mennek a sütőbe, és a két réteg gyurma tökéletesen összesül, és megkapjuk a tökéletes és kész végeredményt :) 
  10. A csodaszer
    Korábban már írtam arról, hogy teszteltem a folyékony gyurmát. Azóta is a barátom minden alkotásnál :) A két réteget remekül fixálja, a vékonyabb részek közt tökéletes kitöltő anyag. Nem is emlékszem, hogy mi volt a legutóbbi ékszer vagy evőeszköz, aminél nem használtam a folyékony gyurmát. Ja, és ahogy a bejegyzésben is mutattam, a szárazabb, porladósabb gyurmákat is remekül orvosolja. Must have darab.. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacs-muhely.blog.hu/api/trackback/id/tr6412643803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása