Egyedi ékszerek, ajándéktárgyak - nem csak zenészeknek!

Kovács-Műhely

Kovács-Műhely

Folyékony gyurma

2016. augusztus 31. - kovacsmuhely

A miből dolgozom sorozat első részében ígértem, hogy beszámolok majd, ha összeszedtem a bátorságomat, és kipróbáltam a folyékony gyurmát. Gondoltam, hogy nincs veszteni valóm, a porladó gyurmát már nem tudom tovább rontani, úgyhogy elkezdek kísérletezni. Kaptam hozzá leírást is, és ugyan tudok angolul és németül, szívesen olvastam volna róla magyarul. Hál Istennek az internet világában mindent meg lehet találni, úgyhogy teljesült a kívánságom, és kaptam pontosabbat azokról a dolgokról, amiket sejtettem már a külföldi leírásból. Tehát mire is jó a folyékony gyurma?

1. Lágyít (amire nekem most elsősorban kellett)
2. Gyurma ragasztó (kisült és még "nyers" gyurma összeragasztására)
3. Másoló zselé 
4. Máz
5. Beágyazás

Én az első két funkciót használtam eddig, a másik háromról itt tudtok részletesebben olvasni. Múltkor olvastam arról, hogy a gyurmát többször is ki lehet sütni, azóta általában kisütöm az alapot, és utána kerül rá a minta. Kipróbáltam, hogy hogyan sül rá "simán" a minta, és milyen, ha kerül egy réteg folyékony gyurma közé. Simán is jól rásül, de a folyékony gyurmával tartósabb lett a minta. Mondanom se kell, azóta is lelkesen használom. 
A lágyítás kapcsán is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Elsőre kicsit ijesztő volt, meg féltem, hogy nyálkás marad majd a gyurma, de egyrészt jól felissza az a gyurma-por, amit sajnos sikerült előállítanom, és a sütés során ez a nyálkásság el is tűnik, valamint semmi más nyomot nem hagy. Féltem, hogy esetleg foltos lesz a gyurma, de több színnel is kipróbáltam, és tökéletes színt és felületet kaptam. Nem is szaporítanám tovább a szót, hanem mellékelek egy képet. 

folyekonygyurma.png

Mivel ezen a két területen teljesen elégedett vagyok vele, szeretném majd kipróbálni a többi funkcióját is és kideríteni, hogy milyen lehetőségek rejlenek még benne, hátha azok is hamar a kedvencek közé kerülnek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacs-muhely.blog.hu/api/trackback/id/tr9912145101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása