Egyedi ékszerek, ajándéktárgyak - nem csak zenészeknek!

Kovács-Műhely

Kovács-Műhely

Mentes jégkrémek házilag

2017. augusztus 06. - kovacsmuhely

Régóta vár megírásra ez a bejegyzés, ami így a kánikulában úgy érzem aktualitást nyert. (Ugye-ugye, hogy mindennek van előnye? Még a 40 fok melegnek is). Ebben a hőségben az embernek nincs kedve kimozdulni sem, a szokásos köröket lefutni egy fagyis standnál meg pláne nincs. (- Van tejmentes fagyi?  - Persze, ezek laktózmentesek.  - De én nem laktózérzékeny vagyok, hanem tejfehérje, fontos lenne, hogy ne legyen benne tej.  - A kivi és a citrom vizes alapú.  - Rendben, az jó lesz.  - Milyen tölcsérbe tehetem?  - Gluténérzékeny is vagyok, tálkába szeretném kérni. [stb.]). Szóval, néhány ilyen beszélgetés után, eszembe jutott, hogy anyukám régen mindig házilag készített jégkrémet. Hamar rá kellett jönnöm, hogy az Dr. Oetker fagyipor volt, ami pedig tele van számomra allergén anyagokkal. Aki nem allergiás semmire, annak szeretettel ajánlom; nagyon finom, jó állagú :) Aki pedig allergiás / intoleráns (vagy nem győzi anyagilag a gyerekek jégkrém igényét), annak az alábbi tippeket ajánlom szeretettel! :) 

20170806_110038.jpg

Amire mindenképpen szükségünk lesz, az egy tálka, botmixer, és jégkrém forma. Én az enyémet innen rendeltem, 877 ft-ért. Sok bosszankodást okozott, ugyanis amint megrendeltem, kb. minden itthoni boltban is elérhetővé vált, nem sokkal drágábban. Beszerezhető (volt) Lidlben és DM-ben is, de biztos más boltokban is kapható.

20170806_110630.jpg

Az első verzióhoz gyümölcsös joghurtot használtam. A képen látható alpro joghurt szója alapú, amivel nekem nincs problémám, szójára érzékenyek viszont kerüljék! Ezt a joghurtot Sparból szoktam beszerezni, 4-es pakkban lehet kapni, az én kosaramba ez az áfonya-meggy pakk (2 áfonyás, 2 meggyes) szokott kerülni. Ezzel különösebb teendőm nem volt, a joghurtot átkanalaztam a formába. Ez a kis joghurt, pont két formába volt elég.

20170806_110950.jpg

A második verzióhoz 2 kisebb szelet dinnyét használtam fel. Felkockáztam, és jó alaposan kimagoztam (bár szerencsém volt ezzel a magszegény dinnyével. Csak ajánlani tudom). Ha nem elég édes a dinnye, egy kanál mézet keverhetünk hozzá. Botmixerrel aprítottam, majd beletöltöttem (3 db) formába.

20170806_111652.jpg

A harmadik verzióhoz egy nagyobb magvaváló sárgabarackot használtam. Lehúztam a héját, eltávolítottam a magot majd felkockáztam. Ezután hozzáadtam kb 2 teáskanál "natúr joghurtot", majd botmixerrel összedolgoztam. Natúr joghurtból én ezt a fajtát használtam, amit a FittMarketből (Debrecen Pláza) szereztem be; bioboltokban, paleo üzletekben általában lehet kapni. Miután kellően barackos lett minden felaprítottam, mehetett a mix 3 formába. 

20170806_112056.jpg

A végeredmény pedig mehet a fagyasztóba pár órára :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacs-muhely.blog.hu/api/trackback/id/tr1512604999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása