Egyedi ékszerek, ajándéktárgyak - nem csak zenészeknek!

Kovács-Műhely

Kovács-Műhely

Bondex teszt

2017. június 29. - kovacsmuhely

Egy kedves ismerősömtől még májusban kaptam kölcsön egy Bondex-csomagot kipróbálásra. A csomagok a TRND jóvoltából kerültek ki 500 emberhez, amiknek tartalma 3 vintage festék, egy wax, ecsetek, dobozok, stencil szóval minden, ami kell az alkotáshoz és a teszteléshez :) 

A bondexnek ebben a promójában 5 színű festéke volt (fehér, tengerköd, ásványszürke, jegesmárvány és palaszürke) valamint 2 különböző színű wax, aranybarna és ezüst. A csomagban, amit kölcsön kaptam fehér, jegesmárvány és palaszürke festékek voltak aranybarna waxszal. 

De mi is ez a Bondex festék?

A Bondex Vintage Effect vízesbázisú festék visszaállítja a kifakult, megkopott fafelületek patináját, és különleges régies külsőt kölcsönöz nekik.
A kontrasztokat, domborulatokat a Metal Effect Wax-szal emelhetjük ki, és így félig áttetsző metál hatást kölcsönözhetünk tárgyainknak.

Ebből a rövid leírásból jól látszik, hogy nem ugyanaz, mint a többi itthon található akrilfestékem, nem is ugyanazokban az üzletekben árulják őket, valamint nem is egy árkategória :) Ez első sorban a beltéri fa tárgyak felújítására, festésére alkalmas anyag.

5_8.png

A hogyan használjuk? leírása elsőre nekem kicsit bonyolultnak tűnt, aztán használat közben rájöttem, hogy nem kellett volna tartanom tőle. A fa erezetével ellentétes irányba fel kell vinni egy jó vastag réteg festéket, a fölösleget ronggyal letörölni. Én rögtön szivacsecsettel dolgoztam, így nem igazán volt fölösleg, szerintem így is ugyanolyan hatásos lett. A fehér festéket két rétegben vittem fel, a jegesmárványt és a palaszürkét egyben, majd 2 órára az egészet félretettem, hogy legyen idejük megszáradni. A fehér dobozkámra stencil segítségével került egy kagyló, hogy ezt is kipróbáljam. (Az első próbálkozásból egy hatalmas palaszürke paca lett, aztán kis korrigálás után tényleg kagyló lett :D )

Balról jobbra: palaszürke, fehér, jegesmárvány.

6_5.png

Amíg száradtak a festékeim kipróbáltam, hogy hogyan működik a wax. Ezt egy kis rongy segítségével kell körkörös mozdulatokkal felvinni a felületre. Egy icipici rongymártással kb a fél házat le lehet waxolni, szóval csínján kell vele bánni! :D 

18.png

Száradás után a dobozokat egy kicsit meg kell csiszolni. Érdemes kicsit koptatni az egyenes felületeket, és nagyobb hangsúlyt fektetni a szélekre, sarkokra. Ez adja meg a kopottas, régies, vintage hatást. A csiszolás után alaposan portalanítani kell a dobozt.

A képek: 1. palaszürke csiszolás előtt, 2. palaszürke csiszolás után, 3. palaszürke doboz, tető már megcsiszolva alja még nem; 4. jegesmárvány megcsiszolva (ennél a leglátványosabb a csiszolás, imádtam); 5. fehér teteje csiszolva, alja még nem (a csillogásból talán látszik valamennyire)

Ezután a lépés után megpróbáltam óvatosan felvinni a waxot, több-kevesebb sikerrel :D Nem akartam nagyon lesötétíteni, csak éppen az aranybarnás csillogást akartam megadni mindnek. 

Az aranybarna wax a palaszürkével nagyon jól passzol, nagyon tetszett a kettő együtt (bár a sötét festék, sötét wax kombinációtól nem mindig tudtam eldönteni, hogy mennyi waxot is vittem fel); fehéren is tetszik, bár nekem valamiért kopottas, tengerpartos hatást ad (lehet csak a kagyló teszi :) nincs bajom a feelinggel így a nyár közepén egyébként :D ), a jegesmárványból viszont nagyon sötétet csinált, az jobban tetszett eredeti és/vagy csiszolt állapotában. Ehhez a gyönyörű szürke árnyalathoz sokkal jobban el tudnám képzelni az ezüst waxot. 

20.png

(Fölül a jegesmárvány, középen a fehér, alul a palaszürke. A fények sem az igaziak, de igen, ennyire sokat sötétedett a jegesmárvány)

Összességében szerintem iszonyat klassz termékekről van szó! Jól és könnyen fed (a száradási idővel mondjuk voltak bajaim, mert ha nekiülök csinálni hajlamos vagyok türelmetlen kisgyereknek lenni és csinálnám, csinálnám, csinálnám! :) ), amikor nyakig összekentem magam, langyos vízzel könnyen lejött (az eszközökről is). Igazából ezek a kis dobozok tényleg arra jók, hogy az ember kipróbálja a festéket, és hogy kedvet csináljon a további alkotáshoz. Nekem csinált! :) Iszonyat nagy kedvet kaptam valaminek a felújítására (de még nem találtam meg a delikvenst :D). Klasz képekkel találkoztam más blogokon (bútor felújítás, láda festés stb.), ami csak fokozza a hangulatot :D Remélem még lesz dolgom ezzel a márkával és ezekkel a termékekkel :)

+1 ötlet: Szeretek a termékekből egy kicsit kiszedni külön, hogy a nagy tubusba ne kenjek bele mindenféle koszt (ezt a szokást akkor vezettem be, mikor sikerült csillámporos decoupage ragasztót csinálnom :D ). Ha ti is így csináljátok, legyetek óvatosak a waxos eszközök elmosásakor :D 

29.png

És mivel viaszos lepergeti a vizet :D Langyos szappanos vízzel egyébként lejön :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacs-muhely.blog.hu/api/trackback/id/tr7212626947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása